Peru, Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Inge Eps - WaarBenJij.nu Peru, Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Inge Eps - WaarBenJij.nu

Peru, Lima

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

01 Juli 2018 | Peru, Lima

PERU/LIMA (24 JUNI 2018)

‘s avonds aangekomen (+/- 1,5 uur) werden we opgehaald op de airport en naar ons hotel in Miraflores gebracht. Dit is een van de sjiekere wijken in Lima waar ook veel buitenlanders hun huizen hebben. De volgende dag ongeveer 3,5 km gelopen naar de Malecon, dit keer aan de Pacific Ocean. Al wandelend voelden we ons gelijk thuis. Het leek een beetje op Amsterdam. Veel eettentjes, café’s en gezelligheid wat we in Ecuador een beetje misten. Ook hier hadden we weer zoiets van ‘waarom voelen mensen zich hier onveilig’? Ook de volgende dag in het historisch centrum waar we met de taxi naar toe zijn gegaan was het prima vertoeven. Wat een prachtige stad! We hebben helaas maar 2,5 dag maar gelukkig komen we aan het eind van onze reis in het Noorden van Peru, terug in Lima om wat meer te bezichtigen. PS een bezoek aan de San Francisco kerk met zijn catacomben is zeker de moeite waard.

Morgen trekken we 140 km verder naar het Noorden, langs de kust, naar HUACHO.

• 03 Augustus 2019 - 08:18

Gösta De Brabander :

He,he.Zou het dan toch Lima kunnen worden.Lijkt op Amsterdam,veel gezelligheid enz.
    Als oude man kan ik jullie reizen al niet meer vanuit mijn gemakkelijke stoel volgen.Hoe moet het jullie dan vergaan.?Ik hoop echt dat jullie het Utopia gauw vinden,want ook voor jullie beiden,tikken de uurtjes door.Ook zullen jullie de opgedane indrukken van de laatste jaren
    moeten verwerken.In ieder geval veel succes en rust af en toe wat langer uit.!,