CHILI/ SANTIAGO-VINA DEL MAR-SANTIAGO - Reisverslag uit Viña del Mar, Chili van Inge Eps - WaarBenJij.nu CHILI/ SANTIAGO-VINA DEL MAR-SANTIAGO - Reisverslag uit Viña del Mar, Chili van Inge Eps - WaarBenJij.nu

CHILI/ SANTIAGO-VINA DEL MAR-SANTIAGO

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

23 November 2018 | Chili, Viña del Mar

30 oktober – 7 november 2018

Eindelijk voor de 1e keer een autootje gehuurd. Hier durfden we het wel aan om een auto te huren omdat we gelijk vanaf de airport naar Vina del Mar konden rijden zonder door de drukke stad Santiago heen te moeten.

Heerlijk weer……en zo heel anders!!! Het lijkt Europa wel. We komen langs een peage…shit, nog helemaal geen chileens geld bij ons….Er staat een ‘boom’ open en we rijden er doorheen…..misschien komt dat ons op een boete te staan als we Chili weer verlaten, maar goed, dat duurt nog even ;-)

Vina del Mar ligt aan de Stille Oceaan. We reden verkeerd en belandden in een file, maar de weg gaat langs de kust, dus het maakte ons niet uit. Prachtige route en via Valparaiso naar Vina del Mar gereden. Hotel gevonden en ergens gegeten….mijn god idd stukken duurder dan de andere landen. Dat wordt oppassen geblazen, maar oh wat moeilijk met al die leuke restaurantjes langs de kust. De koffie is er net zo duur als op Bonaire en een wijntje is ook al niet goedkoper dan bij ons, dat terwijl het een wijn exporterend land is!!! Gek toch, dat hadden we ook in de andere landen….koffie bonen overal, maar de koffie was EN niet te betalen EN niet te zuipen.
Het zeewater was nog stervenskoud dus van zwemmen is het helaas niet gekomen. Ook hier weer veel goed uitziende straathonden. Grappig hoe ze samen leven, er staat vaak een bakje water op de stoep en ik denk dat ze her en der te eten krijgen. Ook grappig om te zien hoe zelfverzekerd die beesten hier rondlopen en, als ze moeten oversteken, willen een aantal nog weleens bij het voetgangerslicht gaan staan en wachten geduldig tot alle mensen oversteken en lopen dan mee, alsof het ze is aangeleerd ;-) Veel mensen uit Santiago en omgeving komen hier het weekend doorbrengen dus het was enorm druk, maar ook erg gezellig met allemaal standjes langs de boulevard waar Reinout een enorme golf zout water over zich heen kreeg en we helaas kliedernat naar huis moesten.

Na een aantal dagen genieten in Vina del Mar (we komen hier aan het einde van onze reis in Chili terug en huren een appartementje in Valparaiso), op naar Santiago. Auto ingeleverd op de airport en taxi genomen naar ons hotel in Santiago (Hotel Zanuartu). We boffen ontzettend met het weer, het is hier lente. In de ochtend kan het behoorlijk koud zijn (7 gr) maar dat klimt al snel op naar een graad of 20 of hoger. We hebben hier onze benen van het lijf gelopen. Veel zochten we op via Rein’s GPS maar vaak wees dat ding ons de verkeerde richting uit. Wel heeft het ons niet in de steek gelaten als we taxi’s de weg moesten wijzen. Ze zeiden vaak dat ze wisten waar ze moesten zijn, maar achteraf moesten we ze dan toch de weg wijzen met de GPS, echt een aanrader die bij je te hebben in een drukke stad. Maar enfin, bij het wandelen liet hij ons dus wel eens in de steek. Niet getreurd, de aangekomen kilootjes vlogen er weer af.

Na een aantal dagen verlaten we Santiago. We komen er aan het eind van onze vakantie terug en nemen dan een appartement waarna we vanuit daar alles intensiever gaan bekijken. Het valt me op dat ik minder spannends te schrijven heb dan over de andere landen, maar misschien gaat dat nog komen.
Onze volgende stop is Jose de Maipo.