Ecuador, Van Otavalo naar Quito naar Cuenca - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Inge Eps - WaarBenJij.nu Ecuador, Van Otavalo naar Quito naar Cuenca - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Inge Eps - WaarBenJij.nu

Ecuador, Van Otavalo naar Quito naar Cuenca

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

12 Mei 2018 | Ecuador, Cuenca

30 april:
Terug naar Quito om de volgende dag vroeg naar Cuenca te vliegen. We slaan dus een heel stuk over, wat wel jammer is, maar we moeten keuzes maken. Wat een prachtige en relaxte airport heeft Quito. We werden er als buitenlanders wel ‘uitgepikt’ bij de douane, maar niets vervelends. De vlucht ging smooth en vliegend over Cuenca zagen we al gelijk een hemelsbreed verschil. Veel rode daken, betere huizen, meesten geverfd en meer ruimte. Cuenca is dan ook veel kleiner (+/- 580.000 inwoners) dan Quito(+/- 1,400,000 inwoners). Ook hier was de airport weer keurig en deed een beetje denken aan onze airport op Bonaire maar dan iets groter. We hebben voor 4 weken een appartement gehuurd met een prachtig uitzicht over Cuenca. De wandeling naar het centrum is ongeveer 20 minuten. De kilo’s zullen er deze week dus vanaf vliegen ;-). Veel te doen hier dus over een tijdje meer.