Ecuador Cuenca - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Inge Eps - WaarBenJij.nu Ecuador Cuenca - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Inge Eps - WaarBenJij.nu

Ecuador Cuenca

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

14 Mei 2018 | Ecuador, Cuenca

1 mei - 12 mei:
De broekriem kan inmiddels een gaatje strakker ;-) We wandelen elke dag zo’n 4 tot 6 uur. Veel musea bezocht waarbij Pumapango de kroon spande (waarover meer in de tips). Ook hier heeft de stad weer een dorpskern (Plaza Calderon) waar we als 2 ouwe sokken veel hebben doorgebracht enkel en alleen om naar de mensen te staren die er met van alles bezig zijn; pronken, ijs verkopen, schoenen poetsen, de mensen die zelf mensen kijken….noem maar op. Heerlijk! Maar we hadden er dan meestal al wel 3 uur lopen op zitten hoor! Er werd gezegd dat ook hier weer veel gepensioneerde gringos zouden wonen, maar we hebben er nog niet echt veel gezien. Het is ‘s morgens meestal mooi weer en rond een uur of 10 wordt het zelfs heet. Toch moet je altijd een vest/regenjack meenemen want het weer is hier onvoorspelbaar. ‘s middags begint het meestal te regenen.
Van de week aan onze gastvrouw gevraagd of ze een goede tandarts voor ons wist, het was weer zo’n beetje tijd voor een dental deepcleaning. Haar tandarts was fantastisch zei ze. Er was wat verwarring ontstaan over de afspraak die ze voor ons gemaakt had. Wij dachten dat we er naar toe moesten om een afspraak te maken en kwamen na onze lunch bij de tandarts om die afpraak te maken, echter die was al gemaakt en ik mocht gelijk in de stoel plaatsnemen (er waren geen wachtenden in de wachtkamer, hmm). Wij sputterden tegen omdat wij dus net een lunch achter de kiezen hadden en nog niet ‘thuis’ waren geweest om onze tanden te poetsen. “No preocupes ! Er ligt hier in het gastentoilet een(gebruikte) tandenborstel die je kan gebruiken”……eggggt niet!!! Goed gespoeld en in de stoel liggend kreeg ik een viezige vette gekraste zonnebril op en kon de tandarts nog nauwelijks zien. Hmm, gauw weer brutaal afgezet, dit beviel me niet zo. What the heck!!! Ik bleek wel 5 gaatjes te hebben terwijl ik keurig om het half jaar naar de tandarts ga! Dit is geen goede reklame voor mijn eigen tandarts dacht ik. Nou zegt ze, die zullen we gelijk vullen, maar eerst doen we de schoonmaak. Lachen!!!! Of liever gezegd huilen! Wat ben ik blij met mijn eigen tandarts. Het ging alsvolgt; eerst dus een controle van nog geen minuut met als resultaat 5 gaatjes en daarna met een ritsch ras tandsteenverwijderaar over een aantal tanden heen waarbij je hoopte dat er geen stukken van de tanden afbraken, daarna met een klein plamuurmesje (werkelijk!) werd de schuurpasta op een aantal tanden gesmeerd waarna er met een te langdradig rolborsteltje een aantal voortanden werden gepolijst, al werkend ‘muy brillante’ brullend! Er was geen assistente die de speekselzuiger bediende dus ik moest verdraaide snel slikken om het vele water wat ze gebruikte weg te slikken. Daarnaast droop natuurlijk de helft in m’n nek en met de droogspuit spoot ze het restant van het water m’n gezicht in…aha vandaar die zonnebril !. Moet wel bekennen dat ze een klein stukje van m’n voortand netjes heeft rechtgeslepen. Nu de gaatjes zei ze……egggt niet, misschien een volgende keer.
Volgende patient: Reinout die niet echt goed had toegekeken had niet in de gaten dat ik het elke keer op een schaterlach wilde zetten en ging dus keurig liggen. Weer die verrekte zonnebril. Hmmm “muy rico”, Rein heeft een aantal goude vullingen. Verder kreeg hij dezelfde behandeling. $ 60 armer stonden we na 3 kwartier weer buiten…..ik heb natuurlijk gelijk in Reins mond gekeken of de gouden vullingen er nog zaten….gelukkig wel. Pfff weer een ervaring rijker, dit dus nooit meer. Voortaan eerst beter onderzoek doen, want dat er goede tandartsen in Ecuador zitten dat weten we.

  • 19 Mei 2018 - 19:21

    Eric:

    Wat een verhaal! Kom in december maar snel bij je grote broer met je tanden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Simon Bolivar Santa Marta Colombia

Actief sinds 21 April 2018
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 19033

Voorgaande reizen:

05 Maart 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: