LIMA - Reisverslag uit Lima, Peru van Inge Eps - WaarBenJij.nu LIMA - Reisverslag uit Lima, Peru van Inge Eps - WaarBenJij.nu

LIMA

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

03 Oktober 2018 | Peru, Lima

Vanuit Tarapoto zijn we teruggevlogen naar Lima voor onze laatste 2 dagen Peru. Rein had het Grande Hotel Bolivar op de Plaza San Martin geboekt. Hij vond dat in het kader van onze reis met als thema Simon Bolivar wij iig 3 nachten moesten
doorbrengen in het 900 jaar oude gebouw.

The Gran Hotel Bolívar, is a historic hotel located on Plaza San Martín in Lima, Peru. It was built in 1924 and was the first large, modern hotel built in Lima.
Part of a program to modernize Lima, the hotel was constructed on what was state property. The hotel was inaugurated on December 6, 1924, in honor of the centenary of the Battle of Ayacucho, a decisive military encounter during the Peruvian War of Independence. The square itself was inaugurated on July 27, 1921, in celebration of the 100th anniversary of Peru's independence.
In the 1940s and 1950s, the hotel attracted Hollywood movie stars such as Orson Welles, Ava Gardner, and John Wayne, where many also discovered the local cocktail, the Pisco Sour.

Wij waren er al eerder wezen kijken aan het begin van onze reis aan Peru, maar werden er toen als schoffies weggestuurd omdat we alleen maar kwamen neuzen. Nu konden we echter met opgeheven hoofd langs dezelfde portier die ons nu met een keurige buiging verwelkomde. Het was Reinout gelukt om een goedkope kamer ($ 65) te scoren. De receptionist was blijkbaar in een goed humeur want de eenvoudige, goedkope kamer bleek een prachtige suite te zijn met alles er op en er aan. Het leek alsof je in een historische film meespeelde. Allemaal keurig geklede oude heren als personeel die ons werkelijk koninklijk behandelden. Een zeer stijlvol einde van onze reis door Peru.